Adres AIR-TECH S.C
41-303 Dąbrowa Górnicza
ul. Kasprzaka 72
Kontakt
tel. kom.: 530-001-333
tel.: 32 260-01-93

ComAir 2.2 ? 1,2 MPa

Proponujemy Państwu profesjonalne sprężarki tłokowe olejowe serii N i A o wydajności od 15 do 70m3/h i mocy silnika od 2,2 do 7,5kW. Sprężarki tłokowe olejowe przeznaczone są do pracy w zakładach przemysłowych, warsztatach mechanicznych, stacjach obsługi samochodów itp. Maszyny te przeznaczone są do pracy w ciężkich warunków eksploatacyjnych. Maszyny serii N to niskoobrotowe, dwustopniowe, bezwodzikowe sprężarki o układzie cylindrów V, standardowo wykonane na zbiornikach 240 i 400-litrowych. Największe zalety tych sprężarek to potwierdzona niezawodność i wysoka wydajność. Zastosowaliśmy tu sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne, maszyny te przeszły pomyślnie testy zasilając w powietrze lokomotywy kolejowe. Dowodem naszej pewności co do ich niezawodności są dwa lata gwarancji na wszystkie podzespoły. Specjalnie dla warsztatów przeznaczyliśmy naszą najmniejszą maszynę A15-380-120. Jest to jednostopniowa bezwodzikowa sprężarka o rzędowym układzie cylindrów, smarowana rozbryzgowo. Wszystkie jej podzespoły umieszczone są na 120-litrowym zbiorniku.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy potrzebują powietrze o wyższym ciśnieniu, rozszerzyliśmy asortyment o sprężarki, które produkują powietrze o ciśnieniu maksymalnym 1,5MPa. Są to maszyny A30/1,5-380-400, standardowo wykonane na zbiorniku 400-litrowym. Sprężarki tłokowe olejowe charakteryzuje pełna automatyka pracy w tym zabezpieczenie przed brakiem lub zanikiem smarowania, sterowanie pracą za pomocą regulatora ciśnienia, smarowanie za pomocą pompy oleju (z wyjątkiem A15-380-120). Sposób rozruchu silnika (powyżej 4kW) w systemie gwiazda / trójkąt. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem przekładni pasowej.

ZALETY SPRĘŻAREK TŁOKOWYCH AIRPOL

  • 2 letnia gwarancja na sprężarki serii N,
  • długa żywotność,
  • wysoka wydajność,
  • staranny montaż,
  • niezawodna i przemyślana konstrukcja,
  • łatwa obsługa i konserwacja,
  • praktycznie bezobsługowa eksploatacja,
  • niskie koszty użytkowania osiągane dzięki konkurencyjnym cenom materiałów eksploatacyjnych,
  • sprawdzone, wysokiej jakości podzespoły,
  • wysoka jakość wykonania potwierdzona certyfikatem ISO 9001 uzyskanym w roku 1998,
  • prawie 40-letnie doświadczenie w produkcji sprawia, że sprężarki spełniają potrzeby najbardziej wymagających klientów,
  • wszechstronność zastosowań od zakładów przemysłowych poprzez stacje paliw, stacje uzdatniania wody, aż do placówek służby zdrowia,
  • większość sprężarek tłokowych wykonana jest na zbiorniku powietrza,
    pełna automatyka pracy,
  • smarowanie większości sprężarek tłokowych za pomocą pompy oleju,
  • sterowanie pracą za pomocą regulatora ciśnienia,
  • sposób rozruchu silnika większości maszyn w systemie gwiazda / trójkąt,
  • możliwość dostawy sprężarki z obudową dźwiękochłonną; zapewni to obniżenie poziomu hałasu o 10 do 15dB(A).

BUDOWA SPRĘŻAREK TŁOKOWYCH OLEJOWYCH O UKŁADZIE CYLINDRÓW V

  1. Filtr powietrza
  2. Zawór ssawny
  3. Głowica pierwszego stopnia
  4. Chłodnica międzystopniowa
  5. Głowica drugiego stopnia
  6. Kolektor tłoczny
  7. Zawór zwrotny
  8. Zawory bezpieczeństwa
  9. Pompa oleju
  10. Filtr oleju
  11. Łożyska
  12. Zawór przelewowy
  13. Wentylator
  14. Łożyska

Powietrze z otoczenia zasysane przez filtr powietrza (1) i zawór ssawny (2) przepływa do cylindra głowicy pierwszego stopnia (3). Następnie, wstępnie sprężone i schłodzone w chłodnicy międzystopniowej (4), zostaje doprężone do wartości ciśnienia maksymalnego w cylindrze głowicy drugiego stopnia (5). Poprzez zawór tłoczny powietrze wypychane jest do kolektora tłocznego (6) z zaworem zwrotnym (7), zadaniem zaworu zwrotnego jest zapobieganie cofaniu się powietrza ze zbiornika. Praca sprężarki regulowana jest za pomocą łącznika ciśnieniowego, powoduje on załączanie i wyłączanie silnika elektrycznego w zależności od ciśnienia panującego w zbiorniku powietrza. Dwa stopnie sprężania zabezpieczone są, przed nadmiernym wzrostem ciśnienia, zaworami bezpieczeństwa (8). Sprężarki smarowane są, podobnie jak silniki spalinowe, pompą zębatą z wymuszonym obiegiem oleju. Pompa oleju (9) tłoczy, uprzednio oczyszczony w filtrze (10) olej do kanału w wale korbowym, dalej przepływa on do łożysk ślizgowych (11) w stopie i główce korbowodu. Ciśnienie oleju jest regulowane i utrzymywane przez zawór przelewowy (12). Nadmiar oleju odprowadzony jest do skrzyni korbowej. Pompa oleju wyposażona jest w czujnik, który w przypadku spadku ciśnienia oleju wyłącza silnik elektryczny. Chłodzenie sprężarki zapewnia wentylator (13), który pełni także rolę koła pasowego i zamachowego. Wał korbowy podparty jest na dwóch łożyskach tocznych (14), natomiast korbowód osadzony jest na łożyskach ślizgowych.

Parametry

Masa
105 kg
Nadciśnienie tłoczenia
1.2 MPa
Wydajność
200 l/min
Wymiary gabarytowe
1270x560x920 mm
Pojemność zbiornika
12
Przyłącze sprężonego powietrza
G1/2
Wysokość przyłącza sprężonego powietrza
275 mm
Temperatura otoczenia
od 5 do 40 °C
Temperatura sprężonego powietrza
około 40 stopni powyżej temp. otoczenia °C
Poziom dźwięku L
77 dB(A)
Ilość cylindrów I/II stopnia
3 szt.
Prędkość obrotowa sprężarki
810 obr/min
Moc silnika elektrycznego
2,2 kW
Prędkość obrotowa silnika
3000 obr/min
Napięcie zasilania
400 (od -10% do +5%) V
Przekrój przewodu zasilającego
5x2,5 mm²
Zabezpieczenie
16 A